Politiksnack

Käkade nyss middag med halva familjen, eftersom jag är hos pappa och antingen är någon inte hemma, eller så har dom flyttat hemifrån eller hos sin mamma. Vi är ju 6 barn. 4 olika mammor. Yes, min pappa var igång på 80-90talet! Haha i alla fall..

Vi kom in på en intressant diskussion. Eller intressant och intressant.. Vi kom i alla fall in på samtalsämnet politik. Och min pappa säger att jag ska rösta på ett visst parti. Men jag undrar.. Riktar dom in sig på lite djupare saker än alla ytliga saker som alla partier gör? Sen snackade vi igenom alla partier. Och ingen riktar in sig tillräckligt mycket på något som jag tycker att dom borde rikta in sig på. Alltså ungdomar, satsa mer på ungdomar! Vi är fan framtiden. Bättre skolmat, bättre aktiviteter och så vidare. Det minskar brottslighet också dessutom. Nu låter jag som en brud som står och snackar inför hela Sverige på tv. Men vafan.. Jag borde skapa ett eget parti.

Sen var det samtalet slut och alla hade ätit klart. Sen börjar nästa samtal, dock ett väldigt kort:
Jag: Min kille ska vara en polis!
Pappa: Aha? ..
Jag: Tänk när han kommer hem och säger hur många han har haffat och att han har vart med i värsta fighterna.
Pappa: Haha herreguud.
Jag: Sen säger han till mig "har du skött dig? Annars får jag ta och straffa dig lite.. Med min stora hårda pistol"
Pappa: Nu går jag.

Antingen är jag bara en drömmare, eller en eftersträvare om att få uppfylla mina drömmar. Eller bara ironisk gällande detta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0