nu är det 7 valpar!

Det var ju fyra stycken för bara någon timme sen eller nåt? Sen gick det ett tag och vi trodde att hon var klar eftersom moderkakan och massa massa blod kom. Och inga valpar kom. Så min lillasyster tog en tupplur och jag satte mig vid datorn för att kolla på andra avenyn.

Sen pausade jag och skulle gå och kolla till valparna, eftersom någon valp skrek överdrivet högt så tänkte att Frigga kanske mosade en. Haha. Men sen när jag kommer så ligger frigga där så fint med fyra valpar vid sin mage. Sen kollar jag under friggas huvud, och där låg det en till. Så jag började räkna om och fick det till fem hela tiden. Så jag beundrade Frigga för att hon va så duktig men sen såg jag en till vid hennes rumpa!

Då började jag räkna igen. Jag räknade om och om igen. Och då fick jag det till sex valpar! Så hon hade fött två valpar under dom 20 minuterna medans Matilda sov och jag kollade på andra avenyn. Så jag väckte Matilda och vi försökte hitta dom nyfödda. Och vi hittade dom, två tikar. :)

Seen så gick vi och kollade på andra avenyn igen. Och så hör man massor med skrik. Så Matilda går och kollar, och då hade hon fött ytterligare en till! Så nu är dom sju stycken. Vi får se om det är slut nu eller om det fortsätter!


Frigga och tre små friggabebiisar :)


den sjunde :)


haha och det blir ganska suddigt, men vissa rör sig heeela tiden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0