mikugirl and yamugirl.

Vi satt och pratade som vanligt om allt på msn
nyss. Och sen kände jag hur min panna började
steka. Den var jätte varm! Så jag skrev till Yami
att jag kanske kommer få feber.

Yami: Neeej inte du också! :'(
Yami: Inte när jag håller på o blir frisk! :'(
osv osv osv.

Jag sa till henne som en tapper riddare att
hon måste fortsätta striden utan mig.
Att jag var påväg in till ljuset. Och då avbryter
hon mig och säger "Neej inte gå in i ljuset än!"

Jag väntade mig en söt dikt av henne. Men
bruden är krävande. Hon frågade vad hon skulle
få ärva. Hon skulle ha alla mina saker.

Med en besviken blick så vänder jag ansiktet
från datorn, beredd att resa mig upp och
lägga mig i sängen. Tills jag hör ljudet från msn.

Hon skrev en dikt! Läs och gråt:

mikaela, hoppas killarna där uppe är fina,
jag kommer ofta att sakna dig, min livlina.
hoppa inte i säng med alla och spara någon till mej
då kan vi ha tävling och skaka moln, eller tror du ej?
självklart inte du och jag, vi har ju inte dessa drag.
Och våga inte ens starta ett nytt yami&mika-lag.
Snart kommer väl jag och då kan vi göra som förut,
skratta, prata allvar, skämta, spana och få sprut.
Jag tar hand om alla här nere som du tycker om.
Men bli inte ledsen, vägen mellan oss är aldrig lång.
Nu fick du dö :)

Kommentarer
Postat av: Caisa

åhh va sött :D

2009-11-27 @ 13:32:01
URL: http://caisaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0