221009

Godmorgon

Vaknade för ett tag sen. Sovit som fan, riktigt skön natt. När jag skulle göra te imorse så såg jag ett fotografi som låg på fönsterbrädan. Jag stod på långt håll och försökte tänka om. Eftersom det såg ut som en bild på min farfar.

Jag har inte sett bild på farfar, eller pratat om farfar eller nåt med min pappa på flera år. Alla kort har varit undan plockade. Men jag gick fram till fönstret, tog upp kortet och det var min farfar. Hela magen vreds om tusen varv. Blev helt ärligt tårögd och kunde inte hålla mig. Han såg precis ut som jag minns honom. Jag kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var när han gick bort, men runt 11? Och vi stod varandra så jävla nära. Han var min kung och jag hans prinsessa.

På kortet satt han självklart med en cigg i ena handen. Fan, känner mig helt mållös. Jag ville inte lägga undan kortet och gå, det kändes precis som han var där. Farfar, jag saknar dig. R.i.p, <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att du sovit gott för en gångs skull gumman! <3 Att förlora någon är det värsta som finns... men man har alltid minnena kvar. <3

2009-10-22 @ 09:27:32
URL: http://liindag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0