syskonkärlek

Matilda: Hallå.. De är lite läskigt.
Mikaela: Mhmm, vadå?
Matilda: Asså någon ringer mig varje dag på dolt nummer
Mikaela: Det kan vara Mamma från jobbet? Eller nån.. Svara?
Matilda: Vadå spara?
Mikaela: SVARA
Matilda: MEN HUR SKA JAG KUNNA GÖRA DE NÄR JAG ÄR I SKOLAN?
Mikaela: EFTER KANSKE? PUCKO
Matilda: DUJA!

Matilda kom in till mitt rum nyss. Och det verkar som att båda inte hade humöret på topp! Haha men är helt död känns det som. Men dagen har endå gått fort! Och tandläkarbesöket gick prima ballerina. Fick också göra massor med stora smörgåstårtor idag. Haha och vill ni veta mer pinsamma grejer? Inte nog med brödkillen, utan nu finns en kille som jag kallar för vykortkillen!

Det var i alla fall någon snubbe som kom och lämnade massor med vykort. Han stod i Lagret och höll på och lasta upp dom osv osv. Sen står jag vid vår den där maskinen som mosar plast och kartong? Så vi står alltså i olika "lagerrum". Men i alla fall.. Där stod jag och skulle sortera plast och kartong. Och den där maskinen kanske är 1,5 till 2m hög? Nu är inte jag kung på ögonmått men aah, den är ganska stor.

Och jag höll plast i ena handen och kartong i den andra. Sen tänker jag "plast till höger och kartong till vänster" men endå lyckas jag göra tvärtom. Så jag slänger plast där kartongen ligger. Och den hade precis blivit mosad, så visste inte hur jag skulle få tag på plasten eftersom när kartongen precis blivit mosad så hamnar dom längre ner.. Men smart som jag är så klättrar jag upp på maskinen och hänger med överkroppen ner i den där så kallade maskinen. Så rumpan i luften, igen. Att jag inte lärde mig från förra gången med brödkillen.

Men där hängde jag i alla fall. Sen kommer den där vykortskillen in och frågar vad jag gör. Jag blev ju självklart skit rädd och höll på och rammla i med benen och hela köret. Men istället så hamnar jag på fötterna på marken, och inte en aning om hur jag lyckades. Men där stod jag i alla fall och han väntade på svar antar jag.

Då kändes det plötsligt som en kärleksfilm? Ni vet när dom möts och poff så blir dom kära. Dock var ju snubben en lite äldre gubbe som inte alls var min smak. Haha! Men jag svarade "ehm.. Nee jag sorterar". Då kollade han bara på mig och nickade, sen gick han därifrån. Så en kärleksfilm med lite undantag kanske?


Kanske inte lika kul som med brödkillen. Meen jag funderar på att skaffa en ny kategori. "Tempos pinsamheter". Alltså mina pinsamma situationer som jag hamnar i. Haha! Meen nu måste jag byta om, duscha, fixa lite och sen kanske plugga? Dra ut Yami?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0