mamma mami mamma ♥

Jag har aldrig stött på en mamma som är så självsäker och är så öppen som min mamma. Och eftersom min mamma är så trendig och har msn så skrev hon självklart till mig nyligen. Självklart svarar jag och är trevlig tillbaka. Men när det kommer till samtalet "Dator/mobil och sladdar" så blir jag seriöst vansinnig.

Inte nog med att hon är så självsäker och älskar sig själv, hon kan ingeting alls om datorer och allt det där. Anledningen är självklar, hon är född på 60-talet. Men de föräldrar jag vet om som använder datorer lär sig sakta men säkert eller så kan dom det redan. Men inte min mamma. När hon köpte sin nya Laptop för några veckor sen så var min enda tanke att det kommer inte gå.

Mitt tålamod med mamma och datorer är minimala. Men hon bad mig nyligen att ta med sladd. Jag tänkte "vadå för jävla sladd?". Det är som att jag ber en frisör färga mitt hår, självklart frågar frisören vilken färg. Men jag visste att om jag skulle fråga henne om vad för sladd så skulle det bli katastrof. Men hon ringde mig, och anledningen var ju glasklar; Jag skulle ta med datorsladden till min mobil, jag skulle ta massor med kort på henne ikväll så vi kan lägga in dom bilderna på hennes mobil. Eftersom hon bara har gamla bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0